Första, andra, tredje...

Hur kommer det sig att jag frivilligt ställde klockan på 7.30 denna lediga lördag?
Jo, jag skulle få träffa mina kompisar och gå på auktion i Lohärads bygdegård. 
Fy satan vad kul det var och vad mycket skit det fanns. 
Men några guldkorn fanns det. 
Jag köpte en skohylla i smide för 20:- och herr Svensson köpte världens längsta metspö! 

Killarna satt största delen av dagen utanför och väntade på oss tjejer. 

Vi åt både lunch, fikade och avslutade med hembakt rabarberpaj. Hur gott som helst. 

Vi var alla nöjda med våra inköp. Pinglan och Ove var de enda som inte köpte nånting. 


När vi kom hem blev vi påminda om olyckan på toaletten som skedde precis innan vi skulle åka i morse. 

Ove råkade stöta till den för stora korgen med nagellack som stod på den för smala hyllan. 
Det osar nagellack så man får ont i huvudet. Suck! 

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback