Radiumhemmet - var god dröj

I morse åkte Ove och jag raka vägen till Radiumhemmet på Karolinska sjukhuset. 


Det var dags för halvårskontroll av lymfkörtlar och födelsemärken och ärr. 

I lördags kände jag mig ju så fin med min nya "tatuering" på armen. 

Det snygga blev plötsligt fel och hela natten till idag försökte jag få bort den men lyckades inte helt. 
Naturligtvis såg läkaren även det märket och frågade vad det var. 
- Det är en leksakstatuering, sa jag och rodnade. 
Doktorn svarade: 
- Ja, jag vet hur det är. Jag har själv barn i 10-årsåldern och det är så roligt. 

Vågade fan inte berätta att det inte var några barn på festen utan ett gäng 40+-are som var lössläppta på grönbete. 

När hon skulle inspektera hela kroppen fick jag ta av mig kläderna och lägga mig på britsen. På sommaren har jag sån satans fotsvett så jag behöll trosor och skor på. 
Doktorn muttrade:
- Mycket ska man vara med om som läkare....

Sen åkte vi till våra respektive jobb, Ove och jag. 
Bodilski och jag skrattade oavbrutet hela dagen. 
Det började när jag skulle berätta om tatueringen...

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback