Man ska hålla det man lovar sig själv

I år bestämde jag mig för att ägna mina två första semesterdagar åt - absolut ingenting! 
Jag lyckades naturligtvis inte med det dag 1. 
Tvätt och städ om vartannat. Men efter den "träningen" åkte vi och plockade upp Soffi, som jobbat. 
Vi tog en tur till Sigtuna och strosade längs strandpromenaden. 

Lite mjukglass satt fint som snus. 


Väl hemma gjorde vi en ny maträtt. Nja, sättet att laga potatisen var ny. 
Kokt potatis som krossas och grillas i ugn med en gegga av olja, vatten, vitlök och färska örter, vi använde timjan och basilika. 
Jättegott med ryggbiff och grillad tomat. 


Dotra hade köpt praliner på NK till myset igår men de glömde vi äta. Så de slank ner som efterrätt idag. 
Hur lätt som helst. 

I morgon ska jag vara bättre på att göra ingenting. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback