Äventyr på tu man hand

Alltså, jag gillar attityden på det här hotellet. 

I korridoren hänger också trevliga visdomsord, den här av Karen Blixen: 


Idag stod luften helt stilla, inte en fläkt fanns att finna. 
Vi begav oss till stadens hembygdsgård, ett litet mini-Skansen med gamla historiska hus och djur på gården. 

Här bodde en hel familj med pappa tullmästaren. 

Äldrevården förr - och nu?!

Sen upprepade vi succén från förra året i Åhus. Glass doppad i smält choklad. 

Oslagbart gott! 

På dagens program stod en båtresa i Vätterns skärgård. Kaptenen guidade under en och en halv timme och solen sken. Glömde kepsen, satan också. 





Det var så varmt så till och med kossorna badade i Vättern, som är en kall sjö. 

Jag försökte få tag i en ledig frisör idag men sorry Soffi, du får klippa mig när vi kommer hem. 

På kvällen gick vi till O'Learys och åt en så god middag och avslutade kvällen med frågesport. 
Det gick väldans bra för oss eftersom Ove är sportnörd och jag kulturtant. 
Bra kombination!

Tack älskling för en skön dag! 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback