Klara fönster, groggy hund

Min lediga dag började med att jag fick gå upp tidigt då jag skulle lämna Chili hos veterinären. Hon får en gång om året plocka bort tandsten som vi inte får bort själva. 
När jag kom hem skulle jag parkera i garaget men det gick inte då en lastbil stod i vägen och skulle lasta av fyra pallar med spisar till Sigtunahem. 

Det blev till att kisa och njuta av solen istället. 
Eftersom det var tidig morgon tänkte jag gå hem och sova lite till men ljuset var för starkt och jag såg hur skitiga våra fönster var. 
Det blev fönstertvätt för hela slanten istället för sova. 
Så nu ser man äntligen ut genom fönstren. 
I ett hörn av en fönsterbräda hittade jag en före detta tulpanbukett. Hade visst glömt den. 

Då är blommorna vi fick av mor och far igår betydligt fräschare. 

Lite senare under dagen åkte Soffi och jag till vårt halvdöda centrum och hämtade en halvgroggy och pipig hund. 
Operationen av tandstensborttagning gick fint och nu är hon så fin i munnen. 
Vi har alltid varit emot alla som går omkring och bär sina små hundar. 
Herregud, de har ju hela fyra tassar att gå med. 
Därför kändes det lite konstigt när vi fick bära Chili hem då hon vinglade för mycket. 

Sen har hon bara pipit och velat ligga nära HELA eftermiddagen. 

Gullefjun, hoppas hon känner sig piggare i morgon. 
Natti natti
//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback