Hjärtat och jag på hjärtbesök

Vårt lilla hjärta Sofia har ju sen länge haft problem med ont i hjärtat, hjärtklappning och dubbelslag. 
Just nu går hon och undersöker sig för att komma fram till vad det kan vara. 
Till saken hör dessutom att jag haft problem på min sinusknuta, som skickar ut elektroniska signaler för att hjärtat ska slå ordentligt. Detta är jag opererad för och symtomfri sen 14 år tillbaka. 

I morse åkte vi till Heart Care i Kista för att Sofia skulle göra ett ultraljud på sitt hjärta. 
En helt underbar läkare, som mycket fint och pedagogiskt förklarade för Sofia att hon troligen har samma fel som jag men att det går att leva med. 
Den dagen hon får stora problem med detta och livskvaliteten blir sämre är det bara att kontakta honom direkt, utan remiss. 
Vi var båda lättade när vi kom ut från mottagningen även om det är jobbigt att ens dotter har ärvt ett fel på hjärtat. 

Hjärtat åkte hem och jag åkte till jobbet. 
Där blommar vår garderobsblomma. Visste inte ens att den kunde blomma! 

Den är på gränsen till obscen. Iallafall är den nog den fulaste "blomma" jag sett. 
Tittar då hellre på den fina orkidén som gör den sällskap på disken. 

Som vanligt hade jag tur när jag skulle hem. Pappa skulle köra taxin från stan till Märsta så jag liftade. Pappa bjöd på middag på Max, då jag glömt plånboken hemma idag. Tur för mig!

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback