Alla dagar är hjärtedagar

Jag vet inte om gnuer är speciellt trötta djur, men de ser ju lite trötta ut. 

Trött som en gnu var jag i morse, men blev piggare under dagen. 
Ove och jag hade lovat Sofia att ha mysmiddag med långa killen hos oss. 
Jag hoppade av tåget i Väsby och Ove plockade upp mig med bilen. 
Där satt vi två trötta medelålders människor, som helst ville slappa i soffan. 
Men vi gick på bio istället. Vi såg "RoboCop" med Joel Kinnaman i huvudrollen. Filmen var bra men jag lyckades ändå inte hålla mig vaken. 
Flera gånger fick jag en armbåge i sidan av Ove. 
Han förstod inte hur jag kunde somna när det var som mest ljud på hela filmen. 
Det är ju för fan bara att luta huvudet till höger så somnar man. Inte ett dugg svårt. 
Efter filmen åkte vi hem till vår kvarterskrog med goda maten. 

Det blev oxfilé!
När vi kom hem hade Soffi köpt NK-praliner till oss. 
Vi har verkligen lyckats med vår uppfostran. En tjej med smak för det goda i livet. 


Nu ska jag kolla Seinfeld och ladda för storstädning i morgon! 
Kungen och drottningen kommer nämligen på besök i helgen. 

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback