Hej då 2014 - hej 2015

 
 

Lite frågor till mig själv så här i slutet av året:

 

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?

Jag opererade bort en godartad tumör på halsen i januari. Det har jag aldrig gjort tidigare.

Den andra, elakartade tumören satt ju i huvudet 2013.

Jag har fortfarande ont i ärret och delvis ingen känsel på kinden. Men - jag lever!

 

Genomdrev du någon stor förändring?

Jag gjorde mig av med negativ energi och ersatte det med att bli vän med mig själv på riktigt.

Jag började också träna styrketräning med Bodilski. Det är jag väldigt stolt över!

 

Vilka resor gjorde du?

Långshyttan

Siljansnäs (två gånger)

Askersund

Brac, Kroatien

 

Bästa köpet?

Alltså, vad är det för en fråga till någon som hatar shopping?

 

Gjorde nånting dig riktigt glad?

Alla goa stunder med familj, vänner och arbetskompisar.

 

Vad önskar du att du gjort mer?

Spelat piano och sjungit.

 

Vad önskar du att du gjort mindre?

Spelat mobilspel (Har nu bara ett spel av tre kvar)

 

Favoritprogram på tv?

Melodifestivalen

Happy valley (engelsk kriminalare)

 

Bästa bok du läst i år?

Har läst för många för att kunna peka ut en enskild. Men den jag håller på med nu "Vi, de drunknade" ligger högt på listan.

 

Största musikaliska upptäckten?

Tomas Andersson Wij, vilken röst och vilka texter.

Konserten med James Blunt var annars årets konsertupplevelse.

 

Vad var din största framgång på jobbet 2014?

Alla blommor, choklad och kakor från nöjda kunder.

 

Största framgång på det privata planet?

Att familjen har svetsats samman ännu mer (om nu det är möjligt)

 

Största misstaget?

Att jag inte lyssnade till mitt inre tillräckligt mycket i början av året.

 

Var du gladare eller ledsnare det här året?

Alltid gladare.

 

Vad spenderade du mest pengar på?

Nikotintuggummi.

 

Vad gjorde du på din födelsedag?

Jobbade och blev firad både där och senare hemma.

 

Vad fick dig att må bra?

Min familj inklusive vovvis förstås.

Att jag lever i nuet och tänker positiva tankar.

 

Vem saknade du?

Bästa Sus (ingen Halmstadsresa!)

Elisa, (alldeles för få träffar)

Storchen (saknar alltid)

Svärmor (i himlen)

 

Mest stolt över?

Att jag sagt ifrån när folk i min närhet kläcker ur sig rasistiska gliringar i förbifarten och tror att jag håller med.

 

Det blev ett riktigt bra år 2014. Nu vänder jag blad och lufsar vidare in i 2015 med en massa nya äventyr.

Det ser jag fram emot!

 

//Najno


Trackback