En dag för Herta



Annons på Solnas stads hemsida. 

Herta var inbjuden till en överraskningskonsert på Solna bibliotek idag. 
Vi i familjen packade ihop oss och tog med oss Herta till bibblan. 
Kunde väl inte tro att det skulle komma så mycket folk så att stolarna Inte räckte till. 
Kära Veronica hade tagit initiativet till detta tillsammans med Solna stad och ABF. 

Veronica var en utmärkt konferencier och hade lyckats få med både artister, politiker och tjänstemän för att hylla Herta och hennes stora gärningar under drygt 50 år i Solna. 
Tomas Bolme kom och sjöng och läste upp brev från dem som inte kunde komma bl a Gudrun Schyman, Sissela Kyle, Björn von Sydow m fl. 


Två politiker ringde till och med ifrån Berlin och Wien och hälsade till Herta. 

Den underbare Hans Caldaras, romsk sångare sjöng helt fantastiskt. 



En grupp tjejer från Blåkulla i Hagalund dansade hip-hop, ja, det var verkligen en härlig blandning på dem som uppträdde. 

Jan Hammarlund sjöng en sång av Schubert och han sjunger så fint. 

Efter konserten fick vi sachertårta och kaffe. 

En stor stolthet känner jag över min farmor som gjort så mycket. 
Själv hade jag varma barndomsminnen från biblioteket när Herta tog dit mig på sportloven. Vi lånade alla Katiziböckerna av Katarina Taikon och låg sen på Hertas säng och hade högläsning. 
Fina minnen. 

Och vad underbart med människor som visar uppskattning medan man lever. 
Fy tusan, vad mycket roligare det är än tal till begravningskaffet. 

Oves innebandykillar vann sin match i Storvreta och nu på kvällen sändes "Love actually" för sjuttielfte gången. Och jag älskar att se den varje gång den visas. 
Ni förstår att söndagen blev en bra dag. 



//Najno



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback