Heja Leksand, tja la la la la

Idag sov vi ganska länge och jag kände av att molnen hängde tunga utan att avge minsta droppe regn. Solfan lyste med sin närvaro hela dagen. 
Vi åkte ner till Leksand där vi kikade i den enda second-handaffären jag inte mår illa av. Kläderna är tvättade, hänger i färg-och storleksordning. Sånt gillar jag. 
Långa killen kollar serier i mobilen på sitt alldeles egna sätt i bilen. 

Smarto!!!

När vi kom hem grillade vi, måste ju passa på vi som har balkong med grillförbud hemma i Märsta. 

Innan kvällens äventyr gick jag upp på Björkberget med Chili och kollade den hisnande utsikten. 

Det gör ont i kroppen av allt det vackra. Hann se lite flyguppvisning från Siljansnäs flygfält, där de har privatplanshelg. Så häftigt med flygkonster. 

Efter promenaden begav vi oss till Tegera arena, Leksand IF:s hemmaarena för hockey. 

Tro det eller ej men 4.900 pers kom för att se en träningsmatch mellan Leksand och Västerås. 
Så himla kul! 

Bild tagen innan matchstart, därav lite folk.
Arrangören flyttade fram matchen en kvart eftersom det var så många som ville in. 

Det blev oavgjort 2-2. 
Det tog väl en dryg halvtimme att bara komma ut från parkeringen. 

Väl hemma spelade vi lite kort och nu är jag så uppladdad inför vad morgondagen har att ge. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback