Tågstopp och tillökning

I morse var det en svart torsdag för SL. Inget tåg så långt ögat nådde i Märsta. 

Och jag som inte är särskilt road av att prata i telefonen på fritiden (blir mättad på jobbet) blev plötsligt väldigt pratsugen och ringde tre (3!) långa samtal innan tåget behagade komma. 
Ärstin, farmor och faster Lilian. Jag kände mig så glad efteråt. 
Nåväl, det tog mig nästan 2 timmar att komma till jobbet idag! 
Vid arbetsdagens slut fick jag ett härligt meddelande på telefonen. 
Släkten Westlund har fått tillökning! 
Ett stort grattis till Oves (han har många systrar) systerson Henrik och hans fru Ingela som fått en liten söt Rasmus. 
Åh, nu vill jag bara hålla och nusa på bebis. 

Efter jobbet åt jag middag med mig själv. Det var rätt trevligt. 

En bra bok bidrog till den trevliga middagen. 
Väl hemma (även då försenad) hämtade Ove mig på stationen och vi tog sen en hundpromenad tillsammans. 

Se det var väl kul!
//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback