Torsdag med konsert

Ibland bara överraskas man i livet. 

Efter en hektisk dag med ett kundflöde som aldrig tog slut (tur för oss) så kom Elisa till mig och vi gick på kvällens konsert. 
Jag missade första stycket men kom lagom till Beethovens pianokonsert nr 4 med Leif Ove Andsnes som solist.
Och jag slutade andas på vissa ställen, så spännande och bra var det. 
Efter pausen, med lite tapas så lyssnade vi på Nielsens symfoni nr 2. Den älskade jag verkligen. Åh, vad vackert det var!!

Vi gjorde sällskap till centralen och på tåget hem kunde jag hoppa i min fina pralinpåse jag fick i present av Elisa. 



Tre praliner njöt jag av mellan Karlberg och Rosersberg. 


Hem med röda faran och där var bara dottern vaken. 
Mysigt och ligga och prata i hennes säng, precis som när hon var yngre. 

Tusan, om det inte blev en toppendag ändå. 
//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback