Jobbe och få en ny mamma

På väg till tåget såg jag en ny variant av skylt från Trafikverket. De vågar nog inte sätta ut slutmånad för sina arbeten eftersom det sällan blir så. På den här skylten har de verkligen garderat sig. 

Klart vilken vinter som helst!

På vägen hem var det väldigt märkligt väder när jag stod på perrongen. 
När jag tittade till höger stod Stadshuset så fint med blå himmel och små bomullstussar till moln. 

På vänster sida var himlen nästan svart. 


Missade tyvärr att fota mitten där en klar gräns gick. Höll på att missa tåget!!!

När jag kom hem för att hämta Chili hos mor så hade jag fått en ny mamma. Hon har länge varit väldigt korthårig och har envisats med att bleka ner sin vackra röda hårfärg. Efter flera års tjat om att hon ska spara till lite längre hår så har hon äntligen gjort det. Sofia klippte och färgade håret på henne idag och hon blev så jävla fin!




Kul att hon själv blev nöjd. 
Ikväll struntade vi i TV:n och grejade hemma och satt vid köksbordet och snackade och planerade. 
Hundtvätt hann jag också och förresten, jag lagade middag! Det är väldans ovanligt nuförtiden. 
Och sen blev det en kvällstur till fru Svensson. Skönt att höra att allt var bra där. 
Jomen så att, på det stora hela, en schysst dag. 

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback