Jag vill orka ha roligt!

Förmiddagen tillbringade jag med dottern så det blev en bra start på dagen. 
Jobbet var som en stor fin parentes med glada, skojfriska kunder. Men stora händelsen idag var början på min nya målbild. 
Jag träffade Ärstin ikväll för vi skulle gå och simma. 
Jag hade förvarnat henne om att jag inte skulle orka simma så långt, så otränad som jag är. 
Men hon struntade i det och vi hoppade i och var helt ensamma i bassängen. 
Vi simmade och pratade, pratade och simmade. 
Och vet ni, Ärstin kan både prata, simma och räkna längder samtidigt! Vips, så hade vi simmat 1 kilometer, helt oroligt. 
Hon hade varit på en utbildning med hälsoinspiration och friskvård. 
Föreläsaren var så bra och hade sagt: - - En målbild ska man alltid ha, sin egen och den kan ju se ut hur som helst. Jag har en målbild att jag vill orka ha roligt!

Det där fastnade hos mig på en gång, så det ska jag försöka leva efter. 

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback