Hört i kassan

Bakgrunden är den här: torsdag, fredag och lördag denna vecka har vi tre fullsatta konserter med klarinettisten Martin Fröst. Publikrusningen har varit total. 
Karl Ove Knausgård har skrivit sex böcker om sitt eget liv. Böcker som är väldigt populära och omtalade. 
Nu vet ni det. 

Två damer kommer till min kassa. De är glada och pratar glatt med varandra. 
Jag frågar vad jag kan hjälpa dem med och den ena damen svarar blixtsnabbt: 
- Vi vill ha biljetter till den där Martin Knasgård!!! 
Jag tappar liksom helt konceptet men säger: 
- Du menar Martin Fröst va?!
Först då förstår damen vad hon sagt och brister ut i skratt med väninnan. 
Och jag fick dagens skrattdos. Tack!!!
Ja, mycket hör man innan öronen slutar fungera. 

Ove och jag satte oss på kinakrogen ikväll och fick äntligen prata och njuta god mat tillsammans. Dottern hade Idolkväll hemma med kompisar. Jens gick vidare! 
I morgon är det jobb och kalas. Det blir roligt. 
//Najno

Dagens fredagslunch. Nachos de luxe. Fy satan vad gott det var





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback