Hå hå ja ja

Tredje besöket denna vecka på ett sjukhus nära dig.

Jo, för så här är det. I februari plockade jag bort ett födelsemärke i huvudet, precis vid glasögonskalmen.
En och en halv månad senare, närmare bestämt den 2/4 får jag besked om att det var malignt melanom i det där märket.
Jag har nu i maj gjort en så kallad säkerhetsoperation i huvudet för att säkra att det inte spridit sig.

Därför tillbringar jag numera tid på Radiumhemmet på KS för att bevaka att inget elakt finns kvar på kroppen.
Under resans gång har man också tagit ett prov (punktion) på en knöl jag haft länge under hakan.
Den knölen har nu visat sig också vara en tumör, dock godartad (pleromorft adenom).
Denna tumör ska också utredas och nu väntar jag på remiss för operation av denna knöl.
Och som om det inte var nog ska jag i morgon operera bort ytterligare ett födelsemärke på magen, som både onkolog och hudläkare inte tyckte såg bra ut.
Gjorde ultraljud på halsen idag och inga svullnader i körtlarna fanns, bara den där pleromoffa syndromet (jäkla svårt ord)

Ja, det var min vår. Tur att jag har min fantastiska familj och underbara vänner och arbetskamrater. Det är liksom bara det som gör att jag orkar köra det här racet.

//Najno

Psst. Klädde mig som vanligt fel idag och gick kippskodd i hällregn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback