Semesterfredag

Det blev en riktig slappardag idag fredag.
Och det är ju fullt tillåtet när man har semester.
Mannen och jag tog en liten tur med bilen, först lite shopping och sen en sen lunch i Sigtuna på hamnkrogen Våfflan.
Sigtuna är verkligen en idyllisk sommarstad, därför skäms man när en hel del affärer har semesterstängt.
 
Det är väl de där rika tanterna med "hobbyaffärer" som inte har någon lust att jobba eller inte BEHÖVER jobba. Hur som helst är de inte särskilt kundvänliga när de stänger när det är som mest folk i den sömniga lilla staden.
 
Ja. ja i Märsta har i alla fall alla affärer öppet sommar som vinter och det är vi glada för.
 
Jag tycker man ska gynna de lokala affärerna och restaurangerna. Det är vi duktiga på i vår familj!
 
Så många steg har jag inte gått idag, men jag har inte dåligt samvete för det. Jag har ju gjort annat.....
 
Nu är det natti natti för i morgon blir det äventyr.....
 
// Najno
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback