Nervositet och julförberedelserna

Trots att det är så mycket kuligheter runt omkring mig och skoj på gång så är huvudet inte alls med just nu. 
80 procent av min vakna tid tänker jag på min kommande operation. Och det för att sköterskan ringt och givit mig mina instruktioner inför operationen. 
Det är alltså ett pleomorft adenom, som sitter i spottkörteln som ska bort. 
Tumören är stor och godartad, väl avgränsad. Jag ska opereras på Huddinge sjukhus den 2 januari kl 8 på morgonen. Jag ska infinna mig nyduschad kl 7!!!! 
Funderar på om vi ska ta in på ett hotell i närheten så man slipper gå upp vid 5. 

För att slippa tänka på det här är jag glad att halva Stockholm var inne på vårt biljettkontor igår fredag. Trots sjukfrånvaro och en havererad kassa lyckades Jenny och jag hjälpa varenda en som ville ha julklappar. Vi hade inte en enda kund som måste vänta för länge. Trötta var vi efteråt!!!
Idag har jag fyllt dagen med tvätt, städ, julgransinköp, julmatsinköp, besök hos mor, paketinslagning och små ärenden på stan. 
Nu är jag allt värd att slänga upp benen på vardagsrumsbordet och bara slappa.

//Najno


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback