Tandläkare och ukulele

(Nä helvete också. Hela inlägget försvann! Ja ja, jag får väl skriva om det då.)

Ni som följer bloggen slaviskt vet ju att vi tillbringat två dagar på semestern hos Tandakuten.
Ove har nu två rotfyllningar som väntar och idag var det dags att gå till tandläkaren igen.
När Ove väl ligger i tandläkarstolen säger tandläkaren:
- Nej, vi gör inga rotfyllningar här. Jag remitterar dig till en annan tandläkare!
De kunde väl ha kläckt ur sig det vid bokningen.
250 kronor fattigare och arg gick Ove och jag hem i det varma sommarregnet.

Väl hemma fick jag för mig att öva på min ukulele. Det var lättare sagt än gjort. Först tvätta glasögonen så jag såg något, sen klippa naglar så jag inte fastnade i strängarna, sen ladda ner en app så jag kunde stämma fanskapet, sen stämma ukulelen så jag kunde spela som en vänsterhänt. Ja herregud, så omständigt det blev.
Med gråten i halsen gick jag till fru Svensson för att få stöd och övningshjälp. Det fick jag! Vi övade i dryga timmen och nu känns allt bättre.

Nu ska jag ägna mig åt min nattlektyr.
Jag älskar när man är ledig och kan läsa länge på nätterna.

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback