Kafferep

På lunchen idag såg jag fyra äldre kvinnor som verkade känna varandra sen länge.
När de ätit klart halade de upp varsin skraplott och satte sig och skrapade och småpratade och skrattade med varandra.
Det var som om jag såg mig själv med mina väninnor (ni vet vilka ni är!) om tjugo år.
Helt underbart var det.

På kvällen bjöd vi gänget på gammalt hederligt kafferep med kaffe och tårta.
Jag har nämligen något att fira.
Jag har fått en fast tjänst på jobbet!!
Jag är så himla glad att jag var tvungen att dela det med mina kompisar.

Dottern klippte skägg och hår, så hon fick jobba.

//Najno


Kommentarer
Mawi säger:

Nytt på bloggen..Snyggt!...Me like! Och du tack för kaffet och en utsökt tårta! Vete Katten! Tårtan smälte liksom i munnen.

2013-04-12 | 23:06:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback