Blogg.se verkligen inte bra

Är det någon av mina vänner som känner till en annan bra bloggportal med en bra app för telefonen?
 
Här har nu gått fem dagar utan att jag kunnat göra ett enda inlägg.
 
Katastrof för alla mina 23 läsare!
 
Jag ber om ursäkt,
 
Helgen som gick var ju helt underbar. Vi var åtta stycken som tog vårt pick och pack och stack till en liten, fin ort, som heter Engelsberg. Ljuvligt ställe med ett kanonfint vandrarhem. Jag har alltid haft lite fördomar mot vandrarhem som sunkiga och nerslitna, men har med åren fått ge vika på den punkten.
 
Det här vandrarhemmet var så himla fint och fräscht att jag kunnat stanna där lite till. Frukost serverades också.
 
 
Herr och Fru Svensson var reseledare i år och hade fixat både lunch och middag. Hur gott och fint som helst. En stor eloge till er båda för både mat och underbart sällskap.
 
På söndagen tog vi en tur med en flotte ut till Oljeön, världens äldsta bevarade oljeraffinaderi. Helt otroligt att vi haft ett sånt i Sverige. En entusiastisk guide visade oss runt på den lilla ön i dryga timmen.
 
På vägen hem började det regna så de stackars marknadsmänniskorna i Surahammar som skulle få besök av oss blev nog ledsna.
 
Hem och slappa istället.
 
På tisdagen firade vi mors födelsedag i Uppsala. Det blev en riktig tjejdag för killarna i familjen jobbade.
Först fick mor en frallabulle och sen gick vi med henne till ån och lät henne göra det som pensionärer ska göra; mata fåglar.
Vi hamnade på en mysig krog, Tzatziki, precis vid ån i Uppsala. Underbar lunch även om mors och mitt matval inte var det bästa.
Men man får skylla sig själv när man väljer kalvstek på en grekkrog. Hur pucko får man vara?
 
Idag onsdag har dottern och jag gjort en hel del ärenden på det ödsliga Märsta centrum. Det är verkligen en skam för den här kommunen.
Och hela tiden kommer det folk som lovar att rusta upp centrum. Jag tror det när det är fardigt och det lär det inte bli de närmaste tjugo åren. Fy fan vad trist. Undra på att vi kommuninvånare åker till andra ställen och handlar.
 
Jaha, nu har jag fått spotta av mig lite. I morgon väntar en alldelse ny och fräsch dag på mig. Hoppas på att få en promenad med Ärstin. Och sen blir det stora staden där dottern fått en tid hos naprapaten. Måste ju kolla att det blir rätt!
 
 
Tack älskade JB för att du tog så fint hand om vår älskling, Chili medan vi var borta på galej!
 
Tjingeling!
 
// Najno
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback