Skärpning!

Oj, nu har det varit så där händelselöst igen, som det kan vara för oss alla.
Jag har bara varit omgiven av sjuka människor och ofriska hundar. Peppar, peppar har jag inte trillat dit själv så det känns bra.

Igår hörde jag följande telefonsamtal på tåget:

- Tjena det är Jocke! Du, vem var det som dog i helgen?

(andra sidan sa något jag inte hörde)

- Jo, jag ringde min syrra men hon svarar inte. Vem var det som dog?

(andra sidan...)

- Jaha, var det Fredrik, amen jag ville bara veta, tjarrå!

Jag satt som förstenad och lite chockad faktiskt.

Och idag satt det en annan människa på våra bänkar på jobbet (han var inte kund) och pratade i mobilen. När jag gick förbi hörde jag bara:

- Jomen, han tog livet av sig vet du!

Då hajjade jag till och var tacksam för att den här dagen blev en bra dag för min egen skull.


Nåväl, sen är jag jävligt sur över SL igen. För en tid sen började de, både på Centralen och Hötorgets tunnebanestation att sätta upp vita skåp. På skyltarna stod det då:

- Här sätter SL upp ett nytt skyltsystem för att ge våra resenärer bättre information.

Några dagar senare gick jag förbi ett av skåpen:



Och vad fan har reklam för Svenska Dagbladet (och H&M) med informationen till oss resenärer att göra?
Jag bara undrar. Usch, nu blev jag sur igen när jag skrev det här....

// Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback