Fest - och lite kiss!

Behöver jag säga att vi var på fest i lördags. Det börjar bli en riktig vana att träffa bästa vänner på helgerna och bara ha roligt fram på småtimmarna.
Den här helgen fick vi komma till The JB's och äta kräftor. Kräftsoppa till förrätt med hembakta goa pinnar med fänkål i. Fy satan vad gott det var.
Och sen hade "The queen of everything" i huset gjort värsta stora fruktfatet med smält choklad på. Så fint och så gott. Tyvärr åkte kameran fram när nästan allt var uppätet:



Jordgubbar, annanas, kiwi, och melonkulor i massor. Så fräscht!!!

De två flickorna drog ut på stan mitt i festen men kvar fanns "Prinsessan" och "Mannen som kunde tala med kvinnor":


Suddig bild, men klockan var runt två så det får ni förlåta. Tack JB's för en strålande kväll/natt/morgon.

Nåväl, idag är det måndag och så här kan de ha låtit runt kaffebordet hemma hos två äldre damer i eftermiddags:

- Men, Berta såg du den stackars hunden idag?

- Ja, vem såg inte den. Men ägaren måste ju ha varit drogad.

- Ja jag blir så konfunderad. Varför sprang hon omkring på gräsmattan med högklackat och stor handväska och vad var det hon hade i handen?

- Om inte jag såg fel, Greta, så var det faktiskt ett bäcken i stål. Och hela tiden sprang hon efter den stackars lilla beiga hunden och sa: "Kissa nu Chili!" Som om hunden skulle kissa på beställning.

- Ja, folk är inte kloka nuförtiden. Har väl aldrig sett på maken så tokigt.

(Ja, det var jag som sprang med bäckenet, Chili har troligtvis fått urinvägsinfektion och veterinären ville ha ett kissprov. Skulle inte tro att det lyckades. Vi tar nya tag med morgonkissen i morgon bitti)

// Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback