Våren går undan i raketfart

Ja satan vad snabbt det går när det är vår ute.
Mina fina vitsippor och gullvivor såg ut så här efter bara två dagar.


Tur att det finns fler i skogen att plocka.
Men "mitt" träd vid busshållplatsen är så här fint och jag blir glad varje morgon:



Glad blir man däremot inte av SL, som fortfarande har problem med signalfel, strömavbrott och diverse andra saker. Jag blir mer och mer galen av att inte få komma hem i tid.

Tur att man har ett kul arbete i alla fall. Häromdagen tillbringade jag min lunch med att lyssna på orgelkonsert. Det var grejer det.



Och igår, när vi var på Djurgården mötte vi en livs levande älg på Djurgårdsvägen:



Faktum var att han gick helt ensam. Vi såg inget sällskap som verkade tillhöra honom. Kanske han inte vågade stå för att han tiggde pengar i bilkön. Vi vinkade glatt och körde vidare. Taskigt men sant.

// Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback