Dyr idé

Idag fick jag för mig att mannen och jag skulle passa på att gå till optikern för att kolla våra ögon. Väldigt smart! Nä, inte alls. Mannen behöver nya sorters linser (pris kommer på fredag) och jag hade fått mycket sämre syn på mitt ena öga. Det kommer att kosta mig 8.000:- SEK, Kronor, riksdaler. Och då har jag inte ens bytt bågar utan behöver bara byta glas.
Ja, vad gör man inte för att se bra ut...

Ett litet glädjeskutt tog jag ändå när jag knallade in i arbetsrummet för att hänga tvätt (ja, tvättmaskinen är hel fortfarande) och upptäcker att min 10 år gamla orkidé, som i princip aldrig får vatten, aldrig har fått näring och står bakom en gardin, blommar för fullt. Från början var den helt mjukrosa och nu har den någon helt annan färg.



Snygg va?!

// Najno

Kommentarer
W säger:

Lila och vit sååå vacker!

2011-07-27 | 23:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback