Hört på tåget OCH bussen 18/1-11

På tåget hem idag satt det en byggsnubbe och pratade i mobilen ända från Stockholms central till Upplands Väsby. Han hade en stor affär på gång med en partner och det var den han pratade med, förstod säkert hela vagnen.

När han pratat om att de måste dra ner på kostnader och lura kunderna på mer pengar så säger han avslutningsvis.

- Öh, förresten, jag har ett par kvitton jag måste fixa. Bara så du vet så var du och "Kalle" ute med mig och käka pizza och drack öl i torsdags.

Har jag kollat på "Fuskbyggarna" för mycket eller är verkligen alla byggjobbare fuskare?

Nästa tjyvlyssning är egentligen bara rolig för oss som bor i Märsta men alla mina nio spridda läsare får den till sig ändå.
Jag bor ju på Lyckostigen och har två hållplatser att välja på - Lyckostigen med 570 eller Monumentvägen med 575:an.
Lyckostigen ligger på en kulle mellan dessa två olika vägar. Båda bussarna går till Sigtuna men tar alltså olika vägar.
Bäst är när 575:an går för då kommer jag snabbare hem.
Idag var en sådan turdag. Det är bara det att dessa bussar går från samma hållplats på Märsta station och allt som oftast går folk på "fel" buss.
Före mig klev två riktiga fjårtisar på och fnittrade och slängde sig på sätet längst bak.
Bussen går och när vi sen svänger till höger mot Sigtuna och inte mot Märsta centrum blir det oro i bussen.
De plingar och kliver av vid första hållplatsen efter Märsta station (ganska långt därifrån).

Precis när de klivit av hör jag:

- Faaan också, det där var ANDRA gången...

De fnittrade inte kan jag säga (men det gjorde jag).

När jag kom hem hade dottern fått sitt nya skal till sin Iphone4. Hon var ju tvungen att ta en riktig egobild:


Skalet är i alla fall svart med glitter. Himla snyggt.

// Najno

Kommentarer
Wibson säger:

Både dottern och du tog över allt glitter så jag såg inte skalet liksom.

Bamsekramar till hela familjen men mest till "Mannen i ditt liv" som har det jobbigt, hörde igår vad som hänt! Vi borde verkligen träffas och "glittra" lite tillsammans...okay boysen kan få hänga med också, saaaaknar er.

2011-01-18 | 22:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback