Hej

...mitt namn är Najno och jag är egentligen en Duracellkanin.

Fattar inte själv var jag fick min energi ifrån idag men så här var det:

Dagen började rätt fint med lugn morgon och jobb i sista minuten. Allt flöt på bra till ca kl 11.20 då all ström försvann från stora delar av city inklusive det stora blå huset mitt i Stockholm.

Så här såg det ut:


Efter ett litet tag fick vi tag i två bärbara datorer och konstigt nog fungerade telefonerna och folk ringde som galna. Vi var ett tappert gäng som jobbade trots att vi egentligen inte hade teknik som fungerade.



Efter fyra och en halv timme utan ström med med massor med kunder kom den äntligen tillbaka och då var det som om helvetet bröt ut på riktigt. Konsert var det och vi hade massor med folk. Vi jobbade på som galningar och konserten kunde starta på tid tack vare oss i kassan.
Efteråt firade vi för att vi varit så himla bra. Bra med en arbetsplats som firar segrar, fler borde ta efter det.

Sen åkte jag hem, var hemma ca kl 20.30, åt lite mat och sen - dammsög jag och skurade golven, skrubbade toaletterna och gick sen ut med hunden och lärde henne ett nytt trick. Nu ska hon komma till mig utan att jag behöver säga något.

När jag kom hem hade dottern och hennes kille dukat upp kvällsfika och två wienerbröd (små) och ett antal kakor fick jag ner utan problem.

Nu ska kaninen sova ut för i morgon är en annan dag....

// Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback