Att börja dagen med en lögn

Igår kväll jobbade jag sent och var inte hemma förrän vid midnatt. Det gjorde inte så mycket eftersom jag inte börjar förrän 17.15 idag torsdag och därför kunde ta en lång sovmorgon.

Vad jag glömt var att jag lovat skjutsa Oves syster och hennes man till Arlanda eftersom de idag flyger till Dominikanska Republiken för en härlig semester.

Liksom i en dimma, genom mina öronproppar vaknar jag av en surrande telefon. Jag ser att det är hon, kastar mig upp och slänger ur mig öronpropparna och svarar.
Hon säger:

- Sover du????

Jag harklar mig och svarar:

- Nej, inte alls, jag var på toa.

- Ja, vi är klara nu och kommer till vändplan om fem minuter. Är du klar?

- Jajamensan, jag är klar, hör jag mig själv säga.

Sen gick det fort, toabesök, på med lite kläder, koppel på hunden och sen iväg.

När jag sen kom hem såg jag på att jag inte tittat mig i spegeln, inte borstat tänderna eller håret. Ja herregud, inte undra på att de såg förskräckta ut när vi tog farväl på Arlanda:



Oj, fel bild.....



Och så lite gladare tack:


Men fortfarande väldigt trött.

// Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback