Lämna blod - en god gärning

Jag är en stolt blodgivare. Merparten av mina Ittala ljusstakar i bokhyllan har jag samlat med hjälp av att lämna blod. Alla som är friska kan lämna blod, så gör det du också om du kan.

Häromdagen hade jag varit hos veterinären och klippt klorna på Chili. På vägen hem passerade vi blodbussen, som var på besök i Märsta.
På parkeringen stod också en bil med en äldre man som väntade på att blodbussen skulle öppna. Förbi honom går en av Märstas äldsta och snällaste A-lagare. Han har druckit och knarkat ända sen jag var liten, men han är alltid på gott humör och hälsar alltid så glatt.

Mannen i bilen säger till A-lagaren:

- Men, Stefan, ska inte du lämna blod?

Jag blir lite paff när jag hör frågan men hinner ändå höra svaret från den lite halvnyktra Stefan:

- Nä, du vet, jag har ju nåt fel på arvsmassan. Vettefan vad de é!

// Najno

Kommentarer
anki säger:

Hahaha....schysst svar!!!

2011-03-03 | 05:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback