Dotterns yrkesval

Ja, som jag tidigare berättat har ju dottern börjat i salong på gymnasiet, för att sedan gå ut som frisör.

Hon har nu fått utrustning från skolan och bland alla saxar och borstar ingår även en huvuddocka. Ganska naturtrogen med riktigt hår så att hon kan öva på föning och att göra uppsättningar.

När jag kom hem en kväll stod huvudet på hallbyrån och jag blev ganska rädd.

Numera står huvudet på matbordet och varje gång jag går in i köket blir jag lika rädd när jag ser henne i ögonvrån:



Pappa i familjen har hittat en passande tving som dockan kan sitta på. Men ingen vill ta bort huvudet och jag vägrar. Det där får det fixa själva, far och dotter.

Huvudet har nu också fått ett namn: Anna-Stina Läppglans.

// Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback