Ovanligt trevlig onsdag

I morse var boken borta på busshållplatsen. Hoppas någon får njuta av Viveca Stens "I natt är du död". Den var väldigt bra. Ni vet så där bra så att man vill sitta kvar på tåget och läsa mer och mer.



På jobbet gick det strålande, inga rån och inga poliser, bara trevliga kunder.

På eftermiddagen kom KD med ett hett förslag; vi fikar med varsitt "oinerbråd" (fonetisk skrift för wienerbröd när man inte får säga negerboll). Mycket trevligt initiativ.



Jag dricker ett grönt te som en kollega köpt i Egypten. Jag är egentligen inte klok som dricker det, för det kan ju vara precis vad som helt i det där teet. Köpt i en liten genomskinlig påse bara.

Efter jobbet bar det hem till farmor. Jag ringde på tre gånger och ingen öppnade. Jag blev orolig och fick ringa på telefonen. Det visade sig sen att hon satt och tittade på "Glamour" med högsta volym. Det är så härligt, min radikala, politiska, medvetna farmor tittar på "Glamour", det är helt sjukt. Inte ens jag tittar ju på det och då måste det vara riktigt dåligt.

Vi drack te och åt smörgåsar och sen vinkade farmor av mig på balkongen när jag gick mot tåget. Det gör hon alltid.

Ingen buss gick från stationen så jag fick gå hem. Utanför puben stod den här bilen parkerad:



Ja, det är två gosetigrar som nackskydd. Hur kul och larvigt som helst. Tack för det kortet!

Nu ska dottern använda valda delar av mitt storköp på Apoteket:



Och hunden tror att hon är en katt och jagar möss hela tiden. Gud vilken knäpp familj jag har!



// Najno


Kommentarer
Wibson säger:

Den bilen har jag också sett, skräckblandad förtjusning med lejon....

2011-08-03 | 22:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback