Ledig lördag

Tur att man har ett arbete att gå till, för då uppskattar man ledigheten som bäst.

Lördagen började med tvätt av hund. Chili Chanel måste ju lukta gott så då blir det duschen en gång i månaden. Hon blir helt galen efter tvätten för den gillar hon inte alls. Hon springer runt i lägenheten och försöker torka sig på allt och inget.
Jag försökte fånga henne på bild när hon var galen i soffan:





Därefter blir det lite dammsugning och sen hopp i dusch och på med rena kläder. För kl. 15 var det dags för kalasmiddag för dottern hemma hos mina föräldrar.

Kräftor till förrätt, wienerschnitzel med stekt potatis och inlagd gurka till varmrätt och som dessert fick vi en ny variant. Mor hade gjort marängformar med egen citronkräm och bär till.

Det var så gott att jag gick och la mig på mors säng och somnade i en halvtimme. Måste vara något fel på mig.



Lång promenad hem med Chili medan mannen och dottern åkte och handlade. Jag hatar att handla, tur att familjen har accepterat det.

// Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback