Att angöra en citronmarängpaj

Idag hade jag sån där äcklig tur igen och fick åka taxibil hem från dörren på jobbet till dörren hemma på Lycko.

Lite matlagning och käka med mannen, därefter tog jag tag i det jag skulle ha gjort på min lediga dag, men inte orkade - baka en frasig citronmarängpaj.

Jo, den ser fin ut nu, men helvete vad många moment och stök det var innan slutresultatet visade sig. 

Och nu ska pajen stå och "vila" i 2 timmar enligt receptet!!!
Fan, klockan är ju midnatt när vi kan äta vår paj.

Det var matberedare för pajskalet, citruspressen för press av citron och apelsin, elvisp för marängen, jag har ju använt hela maskinparken i köket.
Skalet skulle förgräddas i 15 minuter med ugnsfolie och 10 minuter utan folie, herregud vad larvigt, men jag gjorde som det stod.

Nåja, den såg fin ut innan det var dags för ugnen:



Jag hade inte använt mig av snabben på ugnen, det vågade jag inte:



Skitiga knappar, urk!

Och fin var den när den kom ut från ugnen, efter att ha stått där i en timme!



Däremot var inte köket lika fint när det var klart.

Någon frivillig som vill städa upp efter mig, för nu är jag helt slut?



// Najno


Kommentarer
Wibson säger:

Städningen hoppar jag gärna över men en smakbit skulle sitta fint!!!

2011-08-17 | 22:33:16
Pernilla säger:

Den var supermumsig :-)

2011-08-18 | 15:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback