Pappahistoria från förr

När jag var liten hade vi ofta som tradition att på söndagarna gå på restaurangen på gamla utrikes på Arlanda flygplats. Restaurangen hette Jetorama och finns tyvärr inte längre.
 
Mamma och pappa åt alltid Kalvfilé Oskar och jag åt korv med pommes frites.

Vid ett sånt här besök ville pappa ha mer krydda på maten och bad kyparen om peppar. Kyparen går då fram till två jättestora "pepparkvarnar" varav den ena hade medelhavssalt i sig och den andra just peppar. Han tar den ena och lägger en assiett under och drar några varv på kvarnen för att se vilken krydda det är.

Då ropar min pappa över hela resturangen:

- Du kan ta med dig hela kvarnen!

Trots att jag inte var mer än åtta-nio år så minns jag det som om det var igår och redan då som liten skrattade jag vansinnigt åt detta.

Förresten, jag skrattar fortfarande!
// Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback