Låg energi och ljuvlig musik

Vilken tur jag har som kommer till jobbet med rätt så låg energi och så visar det sig att vi alla fyra inte var på topp.
Trots det sålde vi nästan ut dagens konsert! Så blir det när man jobbar tillsammans. Ensam är INTE stark, det står klart för mig ju äldre jag blir.

Efter jobbet gick jag på konserten och fick mig en riktig knock-out. Engegårdkvartetten förhäxade mig med musik av Schubert och jag satt som stenad efter konserten. Oj, det låter kryptiskt och lite negativt men satan så bra det var. Alla känslor som passerade under konserten och när det var slut upptäckte jag att jag nästan inte andats.

Tänk att en upplevelse kan vara så stark och jag som inte ens visste vad som väntade mig. Livet är verkligen full av överraskningar.

Blev bjuden på tjejmiddag ikväll, men fick tacka nej när jag trodde jag skulle jobba kväll. Så blev det inte, så nu har jag istället för att dricka vin och skratta med kompisar, städat hela lägenheten.
Pappa fyller år i morgon och jag har lovat honom en tre-rätters middag.
Jag verkligen hatar att laga vardagsmat men festmiddagar tycker jag är helkul.
Och vad glad jag blev när jag gick in på Systembolagets hemsida för att kolla vilka viner som passar till maten och där ser att jag har alla vinerna hemma.

Tack Ove för att du alltid trotsar mig och ändå går och handlar på systemet "- uti fall att....". Du är en pärla!

// Najno, som längtar efter dottern, som hon inte sett på två dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback