Hemma igen!

Hem ljuva hem! Åh, vad skönt att sova i sin egen säng! Men fy satan vad kallt det är här hemma. Från 38 grader i luften och ca 28 i havet till fyra grader i morse när jag åkte tåget till jobbet. Brrr!

Semestern var en härlig upplevelse. Superduperfint hotell, faktiskt ett av de finaste jag bott på. Servicen var helt outstanding med snälla och goa egyptier som pratade knagglig engelska. Vi var de första svenskarna på det här hotellet och de var verkligen glada att se lite andra turister än alla italienare och ryssar som bodde där. De två nationaliteterna vägrar nämligen lära sig något annat än deras egna språk.
Bra för oss för vi kunde kommentera alla ryska tjocka tanter och italienska strandraggare utan att någon förstod.

En av de häftigaste upplevelserna på semestern var ändå snorklingen. Under vattenytan fanns en helt otrolig värld med färgglada fiskar och koraller. Jag som inte tycker om att vara under vattnet låg och flöt och kollade nästan hur länge som helst.
Helt fantastiskt och kan varmt rekommenderas.

Jag har använt solskyddsfaktor 50!!!!! och legat under tak eller parasoll och ändå har jag fått färg. Solen är otroligt farlig därnere och soleksem har jag haft så mycket i mina fåfånga perioder i livet, så det är inget jag längtar efter.

Här lite bilder från telefonen. Det kommer mer bilder lite senare.



Blinkande trafikstolpar ÖVERALLT. Till och med blinkande ljus i vägen i rondellerna. Helt galet!



Gratis drinkar hela tiden. Mums!



Fan vad jag är bra på egobilderna!



Längst bort syns flygplatsen. Jättemodern och helt nybyggd.

Tack familjen för en härlig semester!

// Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback