Baddräkt i varmvattenbassäng

Snart åker vi till Egypten och jag har ju köpt mig en ny baddräkt.


När jag tittar på min fina nya baddräkt kom jag nyss att tänka på en händelse som är väldigt pinsam men jag skrattar än när jag tänker på den:

Jag hade en period väldigt ont i ryggen och av en måttligt intresserad sjukgymnast fick jag tipset att gå på träning i Märstas enda varmvattenbassäng.

Glad i hågen köpte jag en badmössa som var ful som stryk men som man var tvungen att ha i just den här bassängen.
Jag böt om och baddräkten var kanske lite för liten, jag hade inte använt den på mycket länge, men det fick gå. Badmössan gjorde att jag dessutom såg ut som en syrsa i för liten baddräkt.

Jag gjorde mina övningar och det var rätt skönt att plaska omkring i varmt vatten, det var dessutom vinter ute.

När jag kommer upp ur bassängen går jag in i duschrummet och ställer mig av en outgrundlig anledning framför spegeln.
Då ser jag:

Baddräkten är nästan helt utnött exakt vid tuttarna. Två ljusa ringar precis över ja, ni förstår.
Det tar ett tag innan jag förstår att jag dels vankat omkring vid bassängkanten och dels legat på rygg och flutit i vattnet med tuttarna i vädret.

Jag skrattade överhuvudtaget inte utan visste inte hur fort jag skulle komma ifrån badhuset.

Jag gick aldrig mer tillbaka.

// Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback