Här går det undan

Från dödsjuk till piggelin på tre dagar, det är inte illa jobbat. Tänk att man kan bli så sänkt av lite feber, det är inte klokt.

På fredagen ryckte jag i alla fall upp mig och jobbade på Nobelprisutdelningen, det var fantastiskt. Härlig stämning i hela huset och alla var så fina, herrarna med frack och damerna i vackra klänningar.

Vi var som vanligt - fina:


Rosor, direktimporterade från Italien prydde hela scenen. Det var väldigt fint i verkligheten och säkert på TV också:




Det här var det enda jag såg av kungafamiljen - ingenting alltså. Men det var kul ändå. Skymtade Victorias vackra klänning.
Efter utdelningen blev det bubbel och snittar för oss personal. Himla gott och vansinningt trevligt.

På lördagen fortsatte jag i ett rasande tempo med julhandling med mor. Det var bara hon som hittade klappar. Jag hittade ett par strumpbyxor till mig själv....

Sen hem och vila i tjugo minuter och då hann jag somna så det var gasen i botten till stan med kompisen S för att hinna till julkonserten med The Real Group. De var bara så bra!!!
Efteråt kom vi ut till ett spöklikt Stockholm/Kungsgatan där avspärrningarna fortsatte efter sprängningen. Lite obehagligt så vi skyndade hem. Där, i Åkersberga väntade S:s man med världens godaste räkmacka med ägg och löjrom. Fy satan vad gott.

Söndagen fortsatte ytterligare med en båttur till Åland med hela familjen. Klassiskt julbord och så åt vi så vi nästan sprack.

Det var väldigt trevligt och gott. I natt ska jag sussa helt ovaggad.



Det gungade rätt bra på båten....

// Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback