En ö i havet....

Det var en gång ett gäng kompisar, som på 80-talet träffades intensivt och till en av aktiviteterna ingick en helg på en ö i havet. Det som hände på ön stannade på ön, precis som i L.A.

Tjugo år senare träffades tio stycken från gänget och plötsligt hade en generation passerat. Nu var barnen stora och ingen av dem ville hänga med ut till ön.
Kräftskiva till klockan fyra morgonen därpå. Slappa och grilla korv på lördagen som senare avslutades med en grillkväll.
Jag kände mig som 23 igen och är så himla glad att mina vänner finns runt omkring mig.
Fy fan vad jag har haft roligt i helgen!!!!

Att få sitta på en brygga mitt i natten med en kompis och snacka mot en bakgrund av spegelblankt vatten och månen som strålkastare, det är bara så lyxigt.

Dessutom upptäckte jag en okänd egenskap hos mig själv. Jag är en jävel på att grilla. Har aldrig gjort det, men när killarna var ute och fiskade blev vi tjejer så hungriga så det var ju bara att börja göra glöd. Och vilken glöd sen. Har aldrig sett något liknande. Kanske beror på att jag alltid stått i köket och hackat sallad och dukat bordet....

Kolla glöden!



Grilla korv är mysigt, speciellt när solen skiner, vilket den gjorde hela helgen.


Den här burken trodde jag innehöll skagenröra. Läbbigt när man sen äter och det är - potatissallad.
Men det gick ner det också.


På lördagen lämnade några av oss ön. Vi vinkade farväl förstås:


Och på söndagen for även vi hem:


// Najno

Kommentarer
Kvinnan på en ö i havet säger:

Om du hade ätit av det du tog med dig så hade du sluppit obehagliga överaskningar som potatissallad.

Love you!!!

2010-08-29 | 21:08:33
Najno säger:

Det åt vi på söndagen ju.....

2010-08-29 | 21:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback